De telefonische bereikbaarheid staat in de coronacrisis bij veel bedrijven onder druk. In de zorg, zoals bij huisartsen en ziekenhuizen, lopen de telefonische wachttijden flink op. Het is dweilen met de kraan open. Bellers worden terecht boos wanneer ze lang moeten wachten en krijgen soms door de lange wachtrijen niemand aan de telefoon. Maar wat kun je hieraan doen? Hoe kun je met lange wachtrijen de beller zo adequaat mogelijk helpen?
ContactMakers heeft allerlei handige functionaliteiten voor telefonische wachttijden ontwikkeld om de beller beter te helpen. Deze kun je gratis inzetten om de druk op de klantenservice te verlagen. Het voorkomt frustratie bij bellers die te lang moeten wachten en jij kunt dankzij deze gratis functionaliteiten de beller beter helpen.
Handige terugbelfuncties bij een lange wachtrij:
Een terugbelverzoek in tijdvak naar keuze
Bij een hoog oplopende wachttijd krijgt de beller automatisch een keuze om te worden teruggebeld. De beller wordt dan gebeld in een tijdvak naar keuze. Zie het als een extra service die je aanbiedt wanneer jouw bellers in de wachtrij komen. Dit heeft positief effect op de wachtrij – want deze neemt af – en op de gemoedstoestand van de klant.
Laat je bellers off-line wachten met de automatische terugbelfunctie
Wordt de wachttijd te lang? Laat je klanten dan off-line wachten. Met deze functie behoudt de beller zijn of haar plaats in de wachtrij zonder aan de telefoon te blijven. Zodra de beller aan de beurt is wordt hij of zij gebeld en doorverbonden met de assistent of telefonische medewerker. Zo wordt wachttijd weer privé tijd.
Meer tips om de telefonische bereikbaarheid te vergroten?
Er zijn veel meer functionaliteiten om de telefonische wachttijden te verminderen. Maak je al gebruik van een wachtmuziekje? Of laat je de muziekkeuze over aan de gebruiker? Dit zijn ook mogelijkheden die je kunt aanbieden. Bekijk dan deze tips om de telefonische wachtrij te verminderen.
Extra service = positieve reacties
Als beller wil je snel geholpen worden en als bedrijf wil je de klant niet opzadelen met lange wachttijden. Daarom zien wij in de praktijk vaak dat deze extra functionaliteiten zorgen voor positieve ervaringen.
Ben je benieuwd hoe deze gratis wachtrij functionaliteiten in de praktijk werken?
Neem dan contact met ons op of vraag gratis een demo aan! We helpen je graag en geven gericht advies om jouw klanten of bellers sneller te helpen.