Klantenservice medewerkers vanuit huis laten bellen? Dat is zo geregeld!

Terug naar overzicht

Begin 2020 maakten veel klantcontactcenters de overstap om medewerkers vanuit huis te laten werken. Veel bedrijven denken dat de omschakeling en inrichting van een klantcontactcenter op afstand een hoop werk is. Dat is niet zo.

Bellen via een telefooncentrale in de cloud – ook wel hosted VoIP genoemd – biedt de ideale oplossing voor veel bedrijven om medewerkers thuis te laten werken. Vanaf een centraal punt regel je de bereikbaarheid van jouw klantcontact of callcenter.

Bovendien biedt een online telefooncentrale veel professionele functies, waardoor je de gebruikerservaring van jouw klantcontactcenter kan vergroten!

Wat heb jouw klantenservice medewerkers nodig om vanuit huis te bellen?

Het enige wat medewerkers thuis nodig hebben is een computer of laptop die is aangesloten op het internet. Dit kan gewoon het internetabonnement zijn van de medewerker zelf. Sluit een headset aan op de computer en de thuiswerkplek is klaar voor gebruik.

Bellen via ContactSuite

Vanaf de computer kan de klantenservice medewerker online inloggen in zijn of haar ContactSuite account. Dit is ook de online omgeving om te bellen. Zodra de medewerker is ingelogd wordt diegene toegevoegd aan de belgroep en is de bereikbaarheid van de klantenservice geregeld. Vanuit ContactSuite worden alle telefoongesprekken verdeeld onder de mensen die zijn ingelogd.

De voordelen van Hosted VoIP en werken op afstand een rij:

  • Geavanceerde telefooncentrale in de cloud;
  • Flexibel en betaal naar gebruik, je kunt makkelijk op- en afschalen;
  • Geen dure investering nodig;
  • Handig op de zaak en voor medewerkers thuis;
  • Bellen gaat via de browser. Je hebt dus geen extra telefoon nodig.

Wist je dat: je kunt als supervisor alles in de gaten houden

Je kunt vanuit de manager rol alles in de gaten houden. Je ziet precies wanneer iemand inlogt, aanwezig is en hoeveel gesprekken zij of hij aanneemt. Zo kun je ook monitoren of de wachtrij niet te groot wordt om op tijdig bij te sturen. Je kunt zelfs als supervisor met gesprekken meeluisteren om te controleren of de kwaliteit van de telefoongesprekken goed zijn. Meer weten over meeluisteren?

Koppeling met het CRM-systeem

Onze software kun je gemakkelijk koppelen aan vele CRM-systemen. Zo werken wij bijvoorbeeld samen met Salesforce, Medicom, Microsoft Active Campaign en meer systemen. Benieuwd of jouw CRM-systeem gekoppeld kan worden? Neem contact met ons op.

ContactMakers helpt klantcontactcenters en bedrijven met bellen op afstand. Zo is het bedrijf goed bereikbaar als medewerkers thuis werken. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact op via 0800-0770.

De beste communicatie oplossingen geïntegreerd in één veilige online omgeving.

Klantenservice

Edwin van de klantenservice

Hoe kunnen wij je helpen?

We staan voor je klaar als je onverhoopt met een probleem zit, als je iets wil vragen, of snel iets geregeld moet worden.

0800 0770

Instellingen en techniek

Als je via VoIP wil bellen is een goede internetverbinding uiteraard noodzakelijk. De bandbreedte van uw internetverbinding heeft invloed op het aantal te voeren gesprekken en de kwaliteit ervan.

Daarnaast is het belangrijk dat de instellingen van je router goed staan. Als je kort na de implementatie van je VoIP toestel gespreksproblemen ervaart dan kan de oorzaak soms gevonden worden in de SIP ALG setting in de router. Het beste kun je deze uit zetten.

Hier wordt uitgelegd hoe en waarom SIP ALG instelling voor problemen kan zorgen.

Vond u dit antwoord nuttig?
1
0

Meer laden


Contact opnemen

Uw product is toegevoegd aan het winkelmandje
Winkelwagen Item verwijderd. Ongedaan maken
  • Geen producten in de winkelwagen.